Zaloguj
Reklama

Pyszności dla malucha od rana do wieczora

Autorzy: Informacja prasowa: ALERT MEDIA Communications Sp. z o.o.
Zdjęcia: Ojoimages
Zdrowa dieta dla dziecka
Fot. ojoimages
Zdrowa dieta dla dziecka
(0)

Kiedy dziecko rośnie, jego potrzeby żywieniowe rosną razem z nim. Dla prawidłowego rozwoju malucha konieczna jest pełnowartościowa dieta złożona z 4 - 5 posiłków dziennie. Znaczenie ma każdy posiłek, a nawet każdy jego składnik. Zobacz, jak powinien wyglądać prawidłowy jadłospis dziecka.

Reklama

Dobry posiłek dla dziecka to ten, który jest zarówno smaczny jak i wartościowy. Dlatego równie duże znaczenie ma dobra jakość składników oraz sposób ich przygotowania. Musisz zawsze pamiętać o starannym myciu i obieraniu warzyw i mięsa. Jeśli chcesz zapewnić dziecku pełnię wartości odżywczych, gotuj na parze. To najlepszy sposób na zachowanie smaku produktów oraz ograniczenie straty witamin i mikroelementów. Możesz też gotować potrawy w wodzie, dusić lub piec. Unikaj solenia, ograniczaj cukier. Pamiętaj o tym, że delikatne kubki smakowe malucha nie potrzebują ostrego przyprawiania, wystarczy, jeśli dodasz do potraw odrobinę delikatnych ziół.

Lekkostrawna kolacja

Posiłki spożywane późnym popołudniem i wieczorem powinny być lekkostrawne i mieć działanie uspokajające. Jeśli chcesz, żeby dziecko spokojnie zasnęło możesz podać mu Kaszkę mleczno-wielozbożową BoboVita o smaku owocowym "Smaczna Kolacja". Nigdy nie rezygnuj z kolacji, postaraj się, byście mogli wtedy usiąść razem z dziećmi przy jednym stole. To świetna okazja na budowanie więzi między członkami rodziny.

Pamiętaj, że obogactwie składników odżywczych świadczy również jakość produktów, z jakich  przygotowujesz posiłki dla malucha. Powinnaś wybierać dla dziecka produkty rolnictwa ekologicznego. Jeśli nie masz dostępu do  żywności ekologicznej, zwracaj szczególna uwagę na pochodzenie kupowanych przez siebie produktów. Znajdź w swojej okolicy sprawdzonych dostawców. Unikaj produktów wysoko przetworzonych, z długim terminem przydatności do spożycia, z konserwantami, barwnikami, aromatami, dużą ilością tłuszczu. Pieczywo, wędlina, kaszki, mleko, warzywa czy owoce powinny spełniać najwyższe wymagania jakościowe stawiane żywności dla niemowląt.

Proste zasady

Podstawowymi zasadami zdrowej diety jest jej urozmaicenie i regularność spożywanych przez dziecko posiłków. Maluch powinien jeść co około 3-4 godziny, najważniejszymi posiłkami są dla niego śniadanie, obiad i kolacja. Drugie śniadanie i podwieczorek stanowią uzupełnienie diety. Jeśli Twoje dziecko jest bardzo aktywne, być może będzie potrzebowało uzupełnienia diety w zdrowe, mniejsze posiłki, takie jak świeże owoce. Jednak decyzję o tym, czy rozszerzać menu malucha powinnaś podjąć po konsultacji z lekarzem lub dietetykiem.

Na talerzyku dziecka codziennie powinny się znaleźć produkty zbożowe, warzywa i owoce, mleko i produkty mleczne. Dwa lub trzy razy w tygodniu należy podać maluchowi chude mięso, a raz lub dwa razy w tygodniu rybę. Dziecko powinno pić wodę i niesłodzone soki przecierowe, najlepiej rozcieńczane wodą. Jeśli podajesz dziecku soki pamiętaj, że ich nadmiar jest niewskazany – sok jest także źródłem składników pokarmowych, które należy uwzględnić w dziennym jadłospisie dziecka. Dzieci do 3. roku życia rozwijają się bardzo intensywnie, dlatego tak ważne jest dostarczenie im wraz z posiłkami wszystkich niezbędnych składników odżywczych: węglowodanów, białka, tłuszczu, witamin, składników mineralnych i błonnika.

Reklama
(0)
Komentarze