Polscy uczniowie a problem analfabetyzmu

8 września po raz kolejny obchodzony będzie Międzynarodowy Dzień Walki z Analfabetyzmem. Jak na tle innych krajów wypadają polscy uczniowie?
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów (The Programme for International Student Assessment), koordynowany przez OECD (Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju) bada umiejętności uczniów w dziedzinie czytania, matematyki i nauk przyrodniczych.
W ostatnich badaniach Polska została zaliczona do grona krajów na świecie, w których wyraźnie poprawiła się w ostatniej dekadzie wiedza i umiejętności uczniów kończących obowiązkową edukację. Najbardziej widoczna poprawa dotyczy wyników w czytaniu i matematyce.
Program, który prowadzony jest od 2000 roku jest uważany za jedno z najważniejszych badań odnoszących się do edukacji na świecie. Ważne jest to, że badania są długofalowe - daje to możliwość porównania wyników, a to z kolei pozwala na wprowadzania różnego typu rozwiązań.
Wyniki badań PISA są uznawane za jedne z najważniejszych wskaźników rozwoju edukacji na świecie.
Piśmiennictwo
- Tagi:
- szkoła,
- analfabetyzm,
- uczeń