Zaloguj
Reklama

Kampania „Odpowiedzialne Rodzicielstwo”

Autorzy: Health Direction Media
Kampania „Odpowiedzialne Rodzicielstwo”
Fot. Health Direction Media
(0)

Wystartowała kampania „Odpowiedzialne Rodzicielstwo”, która stanowi rzetelne źródło wiedzy dla wszystkich Rodziców oraz par, które pragną zostać Rodzicami. Wysoce edukacyjny przekaz został zapewniony dzięki wsparciu wybitnych autorytetów. Kampania powstała pod patronatem merytorycznym Instytutu Matki i Dziecka.

Reklama

Wychowanie to proces, który przebiega w każdej rodzinie inaczej. Jednak w procesie mądrego rodzicielstwa istnieją pewne pryncypia ogólne, które muszą być bazą. Najważniejsze to zapewnienie dziecku poczucia bezpieczeństwa fizycznego i emocjonalnego, uważność na potrzeby, uczenie go obowiązujących norm i zasad społecznych, traktowanie dziecka w sposób podmiotowy z pełnym respektowaniem praw człowieka. Bezcenną wartością jest zdrowie, a dla rodzica zdrowie jego dziecka. Od poczęcia do pełnoletności swojej pociechy, rodzice mogą być wystawieni na różne wyzwania w aspekcie zdrowia. Na szczęście medycyna dysponuje z każdym rokiem nowymi możliwościami diagnostycznymi, terapiami co pozwala skutecznie wspierać rodziców w życiowym wyzwaniu jakim jest rodzicielstwo.

Kampanię wsparła Justyna Szyc-Nagłowska, dziennikarka, mama 3 dzieci oraz autorka podcastu „Matka też człowiek” dostępnego na platformie Storytel. Dla nas zgodziła się opowiedzieć o macierzyństwie bez lukru, czym jest dla niej wsparcie kobiet oraz z jakiej potrzeby powstał projekt nagrywania podcastów.

Projekt otwiera wypowiedź Aleksandry Świebody Kierownika Działu Ocen i Rozwoju Współpracy w Instytucie Matki i Dziecka, która przedstawia zasady opiniowania przez Instytut produktów dla dzieci i ich rodziców.

Bardzo istotne kwestie w kontekście zadbania o siebie i swojego malucha w ciąży i połogu porusza prof. dr hab. n. med. Bronisława Pietrzak z I Katedry i Kliniki Położnictwa i Ginekologii WUM. Pani profesor omawia jakich niezbędnych składników odżywczych potrzebuje kobieta planująca ciąże, ciężarna oraz mama karmiąca piersią. „Ciąża i połóg to też czas, aby zadbać o swoje zdrowie intymne” – zauważa profesor.

Kluczowym tematem podjętym w kampanii jest moczenie nocne u dzieci, który podnosi dr n. med. Michał Maternik z Kliniki Chorób Nerek i Nadciśnienia Dzieci i Młodzieży GUM. W swojej wypowiedzi specjalista pediatrii i nefrologii wyjaśnia pojęcie moczenia nocnego, wskazuje jego przyczyny, ale co najważniejsze pokazuje, jak rodzice mogą ten problem rozwiązać. „Wyrozumiały i wspierający opiekun to sedno sukcesu terapeutycznego” - zaznacza dr Maternik.

O wypowiedź w sprawie recepty na dobry poród poprosiliśmy położną Katarzynę Płazę-Piekarzewską. Z artykułu dowiemy się, kiedy zaczynają się przygotowania do porodu, jakie są jego objawy oraz o co powinna zadbać przyszła mama, wybierając się do szpitala.

Temat zabezpieczenia zdrowia dziecka w kontekście krwi pępowinowej omawia prof. dr hab. n med. Przemysław Oszukowski Kierownik Kliniki Perinatologii i Ginekologii Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki. Pan profesor wyjaśnia, dlaczego krew pępowinowa jest cenna, czym są komórki macierzyste i jakie jest ich wykorzystanie. Ważną kwestią, o której wspomina profesor jest możliwość skorzystania z krwi pępowinowej w obrębie rodziny.

Jednym z ważniejszych tematów poruszanym w publikacji są szczepienia, które są kluczowym osiągnieciem medycyny. Obecnie są one najskuteczniejszą i często jedyną metodą ochrony przed chorobami zakaźnymi zagrażającymi naszemu zdrowiu i życiu. W temacie szczepień wypowiada się dr n. med. Alicja Karney oraz dr Łukasz Durajski. Nasi eksperci bardzo wnikliwie omawiają temat meningokoków. Wywoływane przez meningokoki inwazyjne choroby, takie jak sepsa czy zapalenie opon mózgowo-rdzeniowych są bardzo groźne dla zdrowia i życia szczególnie dla najmłodszych dzieci.

Udział w kampanii ma również Fundacja Serce Dziecka, która prowadzi działania interwencyjne związane z kwestią bezpieczeństwa i zdrowia dzieci z chorobami serca. Obecnie fundacja apeluje o pilne zbiórki środków na operacje serc Zuzi i Jasia w Bostonie. Pomóżmy zebrać pieniądze dla podopiecznych fundacji!

Patronem medialnym kampanii są serwisy ForumGinekologiczne.pl oraz ForumPediatryczne.pl

Piśmiennictwo

Informacja prasowa


Reklama
(0)
Komentarze