Zaloguj
Reklama

Wyskacz zdrowie na wiosnę i zaplanuj aktywny czas z dzieckiem

Autorzy: Agencja Face It
Rodzina
Fot. panthermedia
Rodzina
(0)

Cytując słynną piosenkę Marka Grechuty „Wiosna, ach to ty!”, wyczekana przez wszystkich, słoneczna pora roku daje wiele możliwości spędzania czasu. Jest to dobry moment, aby zaplanować wolne chwile na sportowo, aktywnie oraz rodzinnie. Wiosna daje energię do pracowania nad formą – dobrym startem są chociażby takie formy ruchu jak chodzenie czy skakanie. Regularna aktywność fizyczna jest ważna dla naszego organizmu, ponieważ wspiera odporność, przemianę materii i generalne zdrowie.

Reklama

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca osobom dorosłym wykonywanie aktywności fizycznej przez 150-300 minut tygodniowo o umiarkowanej intensywności lub 75-150 minut o wysokiej intensywności. Z kolei, w przypadku dzieci rekomenduje się 60 minut dziennej aktywności fizycznej. Przykładowo, nawet odpowiednia ilość kroków, czyli 10 000 dziennie, jest w stanie obniżyć ciśnienie krwi i wyrównać poziom glukozy. Wiosna jest idealnym momentem, aby wdrożyć tą aktywność do swojej codziennej rutyny. Wyrobienie normy kroków może być pretekstem do rodzinnych spacerów
i wspólnego spędzania czasu na łonie natury.

Wyskakane zdrowie

Warto zaprzyjaźnić się także ze skakaniem, które łączy zabawę wraz ze spalaniem kalorii. Do najpopularniejszych form tej aktywności należy skakanie na skakance oraz na trampolinach. Trening na skakance ujędrnia ciało, poprawia wydolność oraz ogólny stan sprawności fizycznej. Skakanie na skakance może służyć zarówno jako rozgrzewka lub stać się docelowym treningiem cardio. W trakcie 30 minut intensywnego skakania można spalić do 400 kcal. Jeżeli chodzi o trampoliny, to dostarczają one dużej dawki endorfin. To doskonała forma aktywności, aby „zresetować” głowę.  Jest gwarancją świetnej zabawy i beztroskiego spędzenia czasu. Tak jak w przypadku skakania na skakance, trening na trampolinach przynosi wiele korzyści, takich jak: lepsza koordynacja ruchowa, większa elastyczność ciała czy zwiększenie wytrzymałości układu mięśniowo-szkieletowego. Godzinny trening na trampolinach pozwala spalić nawet do 1000 kalorii!

Wiosenna aktywność na trampolinach

Wielu rodziców, chcąc zapewnić swoim pociechom rozrywkę na powietrzu, decyduje się na zakup trampolin. Posiadanie takiej atrakcji w swoim ogródku, zachęca najmłodszych do aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Przy zakupie odpowiedniego sprzętu, należy zwrócić uwagę na atesty. Trampolinę należy dopasować do wieku, wzrostu i wagi dziecka. Zanim dziecko rozpocznie swoją przygodę z trampoliną, upewnij się, że zna podstawową technikę skakania. Nigdy, nie zdejmuj siatki bezpieczeństwa. Dopilnuj także, aby na trampolinie skakała tylko jedna osoba. Im więcej użytkowników, tym większe ryzyko urazów. Przed rozpoczęciem ćwiczeń pamiętajmy także o rozgrzewce – jest ona ważna, aby nie nabawić się kontuzji.

Skakanie na trampolinie ogrodowej nie jest najlepszą opcją dla wszystkich dzieci. Bezpieczniejsze i bardziej różnorodne są parki trampolin. Będąc w domu, nie zawsze udaje się przypilnować dziecko. Może być niewłaściwie rozgrzane lub skakać po prostu w sposób niebezpieczny. W profesjonalnym parku trampolin taka sytuacja nie będzie miała miejsca, ponieważ dziecko jest pod stałą kontrolą wyszkolonego trenera. Dodatkowo, w takim miejscu skakać mogą zarówno dzieci jak i dorośli, podczas gdy ogrodowa trampolina nie daje takich możliwości z powodu ograniczeń wagowych. Decydując się na wyjście do parku trampolin, zapewniamy więc wspólną rozrywkę dla całej rodziny.

Pamiętajmy, że, przebywając w parku trampolin, warto skonsultować trening z trenerem i dopasować odpowiedni dla siebie stopień aktywności. Inaczej wyglądają ćwiczenia dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę w skokach na trampolinie, a jeszcze inaczej dla osób bardziej

Piśmiennictwo

Informacja prasowa


Reklama
(0)
Komentarze