Zaloguj
Reklama

Jak wzmocnić odporność dziecka jesienią?

Informacja prasowa

Autor/autorzy opracowania:


Jak wzmocnić odporność dziecka jesienią?
Fot. medforum
(0)

Okres jesienno-zimowy to duże wyzwanie dla układu immunologicznego malucha. Jak wspomóc jego odporność, aby uchronić go przed chorobami? Najważniejsze dwa czynniki to zagwarantowanie prawidłowej temperatury oraz odpowiednia dieta. Czego nie może zabraknąć w jadłospisie dziecka?

Spacer na zdrowie

Duże wyzwanie w chłodne dni stanowią częste zmiany temperatury, które powodują na zmianę wychłodzenie oraz przegrzanie organizmu malucha. Taki stan rzeczy bardzo często doprowadza do przeziębienia. Na szczęście w prosty sposób możemy go uniknąć, wystarczy przed spacerem odpowiednio ubierać dziecko tzn. założyć na niego dodatkową warstwę odzieży, którą w razie potrzeby można zdjąć.

Zanim wyjdziemy z niemowlakiem na dwór warto go również odrobinę przygotować poprzez przykręcenie grzejnika czy uchylenie okna tak, aby temperatura w pokoju osiągnęła ok. 18-20°C. Nawet w zimniejsze czy deszczowe dni starajmy się wychodzić na spacery, aby maluch się przyzwyczaił, a dodatkowo hartował organizm. Podczas spaceru dobrze jest sprawdzać temperaturę dziecka poprzez dotykanie karku.
Gorący kark jest znakiem, że maluchowi jest za gorąco. Z kolei spocony, że należy wytrzeć przed rozebraniem dziecka, gdyż grozi on przewianiem. Zimny kark natomiast okrywamy, np. kocykiem. Pamiętajmy, że rączki lub nosek nie są dobrym wyznacznikiem temperatury ciała, gdyż są narażone na bezpośrednie działanie chłodu.

Dieta na odporność

W walce o prawidłową odporność dziecka bardzo ważną rolę odgrywa regularność oraz różnorodność posiłków. Starajmy się podawać pokarmy maluchowi co 3-4 godziny, najlepiej gotowany tradycyjnie lub na parze, dzięki czemu zachowuje on witaminy oraz składniki odżywcze.
Jesień, a następnie zima to niestety okres ograniczonego dostępu do świeżych warzyw i owoców. Z powodzeniem możemy stosować wtedy mrożonki, które nie tracą cennych właściwości. W okresie wzmożonej utraty odporności bardzo ważna jest energia, której źródła znajdziemy np. w płatkach, makaronie czy kaszach. Do diety warto dodać też suszone owoce oraz orzechy. Ponadto w  jadłospisie malucha muszą zaleźć się owoce i warzywa, a także nabiał w postaci jogurtów mięsa i ryby.

Nie możemy zapomnieć też o obowiązkowym nawodnieniu malucha. W chłodne dni podajmy ciepłe herbatki oraz niskozmineralizowaną wodę źródlaną. Odpowiednia gospodarka wodna w organizmie przekłada się na prawidłową stymulację działania układu immunologicznego. Butelka z wodą powinna być zawsze w zasięgu ręki dziecka.

 

(0)
Reklama
Komentarze