Zaloguj
Reklama

Jak powinna wyglądać dieta kobiety karmiącej?

Autorzy: Anna Piotrowska
Zdrowe jedzenie
Fot. medforum
Zdrowe jedzenie
(3)

Pokarm matki dostarcza dziecku wszystkich niezbędnych składników odżywczych, jak również chroni je przed wieloma infekcjami.

Reklama

Podstawowe zasady diety to:

  • jedzenie pokarmu lekko strawnych,
  • jedzenie regularne- 4 do 5 posiłków w tym 3 większe (śniadanie, obiad, kolacja),
  • urozmaicenie- stosowanie różnych produktów spożywczych wysokiej jakości.

Produktami zalecanymi w diecie matki karmiącej to:

  • produkty będące źródłem białka: mleko, sery żółte, sery twarogowe, maślanka, wędliny, ryby, jaja,
  • produkty będące źródłem węglowodanów- pieczywo, kasza, ryż, makaron, warzywa, owoce,
  • produkty będące źródłem tłuszczów- masło, oleje roślinne.

Wskazane jest picie wód źródlanych i mineralnych, słabej herbaty, mleka, napojów mlecznych. Spożycie soków owocowych nie powinno przekraczać 0,5l bowiem zawierają dużą ilość cukru.

Kobieta musi ograniczyć:

  • potrawy ciężko strawne- smażone  potrawy, tłuste sery, śmietana, torty, kremy,
  • produkty wzdymające- fasola, groch, cebula,
  • ostre przyprawy- chilli, pieprz, papryka, musztarda, chrzan,
  • produkty konserwowe- potrawy z puszek, koncentraty, wędliny peklowane, produkty barwione i aromatyzowane,
  • mocna kawa i herbata,
  • napoje alkoholowe.

Według najnowszych badań alergia pokarmowa dotyka 0,5%-17% niemowląt karmionych piersią i 19%- 4,4% niemowląt karmionych sztucznie.

Dieta każdej mamy karmiącej powinna być zbilansowana i zawierać produkty najbardziej tolerowane przez nią i dziecko.

Piśmiennictwo

Źródło tekstu:

  • Położna radzi, Poradnik dla rodziców: Dieta matki karmiącej piersią

Reklama
(3)
Komentarze