Zaloguj
Reklama

Wpływ zdrowia psychicznego matki na mechanizm wczesnego przyswajania języka u dziecka

Autor/autorzy opracowania:

Źródło tekstu:

  • University of British Columbia, 17.02.2012

Wpływ zdrowia psychicznego matki na mechanizm wczesnego przyswajania języka u dziecka
Fot. ojoimages
(0)

Zgodnie z wynikami badań, które zostały przeprowadzone na University of British Columbia, zdolność dziecka do przyswajania języka, może zostać zaburzona lub przyspieszona przez czynniki środowiskowe, takie jak depresja matki lub wychowanie dwujęzyczne.

Wyniki te są pierwszymi, które określają wpływ zdrowia psychicznego matki i przyjmowania przez nią środków antydepresyjnych, na rozwój mechanizmu przyswajania języka.

Wyniki poprzednich badań, przeprowadzonych przez prof. Janet Werker wykazały, że w pierwszych miesiącach życia, niemowlę szybko dostraja się do słyszanych i widzianych elementów rodzimego języka (dźwięki oraz towarzyszące im ruchy mimiczne). Po tym okresie uczy się rozpoznawać język rodzimy ignorując inne słyszane języki. Ten okres dostrajania jest dłuższy u dzieci z rodzin dwujęzycznych.

Rezultaty pokazują również, że na długość tego okresu wpływ może mieć depresja matki oraz przyjmowanie przez nią leków antydepresyjnych. Wstępne ustalenia wskazują, że leczenie inhibitorami wychwytu zwrotnego serotoniny może przyspieszyć umiejętność dostrajania się do dźwięków języka ojczystego u niemowląt, podczas gdy okres ten może się wydłużyć u dzieci matek, które nie były leczone tymi lekami.

W badaniach nie wykazano, czy zmiany te mają wpływ na naukę języka w późniejszym okresie życia.

(0)
Reklama
Komentarze