Wpływ jedzenie śniadań na funkcje poznawcze i koncentrację uwagi w szkole

Cytowana praca jest jedną z pierwszych poprawnych metodycznie prac doświadczalnych oceniających funkcje poznawcze młodzieży w czasie dnia spędzonego w szkole w zależności od zjedzenia lub nie zjedzenia śniadania.
Wielu nastolatków z różnych przyczyn wychodzi do szkoły nie zjadłszy śniadania. Często są oni pouczani, że może to źle wpływać na ich wyniki szkolne, ale do tej pory trudno było znaleźć w piśmiennictwie przekonujące dowody naukowe doświadczalnie potwierdzające takie stwierdzenia. Cytowana praca jest jedną z pierwszych poprawnych metodycznie prac doświadczalnych oceniających funkcje poznawcze młodzieży w czasie dnia spędzonego w szkole w zależności od zjedzenia lub nie zjedzenia śniadania. Wykonano eksperyment badawczy na grupie 104 nastolatków w wieku 13-20 lat. Wykazano, że zjedzenie standardowego, zgodnego z zasadami dietetyki śniadania przed wyjściem do szkoły, wyraźnie poprawia funkcje poznawcze i uwagę w szkole w porównaniu z wyjściem do szkoły bez śniadania. Wyniki opublikowało najbardziej znaczące amerykańskie czasopismo pediatryczne “Pediatrics” w sierpniu 2008.
Piśmiennictwo
Recenzenci:
- Dr n. med. Jarosław Kwiecień, specjalista pediatra, adiunkt Katedry i Kliniki Pediatrii w Zabrzu, Śląski Uniwersytet Medyczny
Źródło tekstu:
- Widenhorn-Müller K, Hille K, Klenk J, Weiland U.: Pediatrics. 2008 Aug;122(2):279-84.
Adres www źródła:
- Tagi:
- szkoła,
- śniadanie,
- żywienie