Zaloguj
Reklama

Singiel na zakupach

Autor/autorzy opracowania:


Singiel na zakupach
Fot. ojoimages
(0)

Ludzie samotni zupełnie inaczej zachowują się na zakupach niż osoby, które posiadają szerokie grono przyjaciół i znajomych.

Jin Wang z University of Iowa razem z Rui Zhu z University of British Columbia oraz Babą Shivem ze Stanford University przeprowadzili obserwację na grupie osób, w której każdy z osobna został oceniony pod względem osamotnienia.

Uczestników poproszono o ocenę określonej puli produktów, informując ich, ilu konsumentów już oceniło i je kupiło. Okazało się, że osoby o szerokim gronie znajomych i przyjaciół wybrały produkty preferowane przez większość ludzi, zaś osoby samotne wybrały produkty odrzucane przez większość klientów.

Samotni wybrali mniej preferowane produkty wtedy, kiedy decyzja o zakupie pozostała ich prywatną sprawą. Zaś kiedy informacja o zakupie miała dotrzeć do innych konsumentów, samotni wybierali ten produkt, który zdobył uznanie większości kupujących.

(0)
Reklama
Komentarze