Zaloguj
Reklama

Problemy w nauce dzieci z przyrodnim rodzeństwem

Autor/autorzy opracowania:

Recenzenci:

  • Jacek Przybyło

Źródło tekstu:

  • Medical News Today

Adres www źródła:


Problemy w nauce dzieci z przyrodnim rodzeństwem
Fot. medforum
(0)

Niedawno przeprowadzono badania nad wpływem zamieszkiwania z przyrodnim rodzeństwem na oceny szkolne.

Kathryn Harker Tillman z Uniwersytetu Stanu Floryda przeprowadziła niedawno badania nad postępami w nauce dzieci mieszkających razem z przyrodnim rodzeństwem. Okazało się, że oceny dzieci z takich rodzin są niższe niż przeciętne, chociaż nie każdy typ mieszanej rodziny oddziaływuje w takim samym stopniu.
Wpływ na szkolne niepowodzenia silnie zalezy od płci dziecka - chłopcy gorzej sobie radzą niż dziewczynki. Przyczynami gorszych ocen są problemy ze skoncentrowaniem uwagi, odrabianiem lekcji i współpracą z nauczycielami i kolegami.

(0)
Reklama
Komentarze