Zaloguj
Reklama

Otyłość u dzieci powiązana z wynikami w matematyce

Autor/autorzy opracowania:

Źródło tekstu:

  • Child Development, 2012; DOI: 10.1111/j.1467-8624.2012.01803.x

Otyłość u dzieci powiązana z wynikami w matematyce
Fot. ojoimages
(4)

Częstotliwość występowania otyłości wśród dzieci, wzrosła dramatycznie w przeciągu ostatnich 40 lat. Została powiązana z wieloma poważnymi chorobami. Nowe wyniki badań naukowców z Uniwersytetu w Missouri wykazały, że może być również powiązana z wynikami w matematyce.

Wyniki wskazują na skomplikowane relacje, pomiędzy nadwagą u dzieci, a ich społecznym funkcjonowaniem oraz stanem emocjonalnym.

W trakcie badań obserwowano ponad 6250 dzieci, od momentu rozpoczęcia przedszkola do ukończenia piątej klasy. Dzieci były ważone i mierzone, a rodzice dostarczali informacji o sytuacji rodzinnej, szkolnej, umiejętnościach dziecka i jego samopoczuciu. Jednocześnie dzieci przystępowały do testów umiejętności szkolnych.

W porównaniu z dziećmi, które nigdy nie były otyłe, zarówno chłopcy jak i dziewczęta, których otyłość trwała od początku przedszkola do piątej klasy, osiągali gorsze wyniki w testach matematycznych, począwszy od pierwszej klasy.

Ponadto, dziewczęta, które były długotrwale otyłe, wykazywały słabsze umiejętności społeczne, co częściowo wyjaśnia słabsze wyniki w matematyce. Zarówno dla chłopców jak i dziewcząt długotrwale otyłych, charakterystyczne było poczucie smutku i samotności. Dzieci te były również bardziej niespokojne, co także może wyjaśniać ich słabsze wyniki w tej dziedzinie.

Wyniki udowodniły, iż długotrwała otyłość u dzieci, zwłaszcza w początkowym okresie szkolnym, może być szkodliwa dla ich społecznego funkcjonowania, samopoczucia oraz wyników w nauce.

(4)
Reklama
Komentarze