Zaloguj
Reklama

Indeks glikemiczny diety jako czynnik sprzyjający skuteczności odchudzania się

Autorzy: McMillan-Price J, Petocz P, Atkinson F, O'neill K, Samman S, Steinbeck K, Caterson I, Brand-Miller J.
Indeks glikemiczny diety jako czynnik sprzyjający skuteczności odchudzania się
Fot. ojoimages
(0)

U osób odchudzających się, stopień utraty masy ciała zależy także od składu diety, a zwłaszcza od spożywania pokarmów o niskim indeksie glikemicznym.

Reklama

Podstawą leczenia nadwagi i otyłości jest dieta z ograniczeniem spożycia kalorii oraz wzrost wydatku energetycznego, najlepiej w postaci zdrowego, racjonalnie dawkowanego wysiłku fizycznego. Badania zespołu z Australii sugerują, że przy takim samym ograniczeniu spożycia kalorii, stopień utraty masy ciała zależy także od składu diety, a zwłaszcza od spożywania pokarmów o niskim lub wysokim indeksie glikemicznym. Do pokarmów o niskim indeksie glikemicznym, sprzyjających lepszemu efektowi odchudzającemu, należą takie pokarmy jak: owoce i warzywa, pieczywo ciemne, rośliny strączkowe. Wysoki indeks glikemiczny mają np. białe pieczywo, ciastka, słodycze, makaron, ziemniaki i alkohole. Należy podkreślić, że samo spożywanie pokarmów o niskim indeksie glikemicznym, bez ograniczenia spożycia kalorii, nie spowoduje redukcji masy ciała. Modyfikacja składu diety jest jedynie elementem wspomagającym, współgrającym z ograniczeniem spożycia kalorii i wzrostem aktywności fizycznej.

Piśmiennictwo
Reklama
(0)
Komentarze