- opublikowano: 24-01-2012
-
- autorzy: Anna Pyka
Badania Wydziału Nauk Przyrodniczych Uniwersytetu w Kopenhadze wykazały, że u dzieci karmionych piersią występuje niższy poziom hormonu wzrostu IGF-I i insuliny we krwi, co oznacza, że wzrost tych dzieci jest nieco wolniejszy. Jednak w znaczący sposób zmniejsza się ryzyko nadwagi i cukrzycy w późniejszym życiu.
- opublikowano: 24-01-2012
-
- autorzy: Anna Pyka
Dzieci, które mają przewlekłe problemy ze snem, mogą być o wiele bardziej narażone na rozwój zaburzeń psychicznych w dorosłości - pokazują wyniki badań Candice Alfano z University of Houston.
- opublikowano: 24-01-2012
-
- autorzy: Anna Pyka
Leki przeciwdepresyjne z grupy selektywnych inhibitorów wychwytu zwrotnego serotoniny, takie jak Prozac i Celexa przyjmowane w czasie ciąży, podwyższają ryzyko posiadania dziecka z pierwotnym nadciśnieniem płucnym - pokazuje nowe szwedzkie badanie.
- opublikowano: 14-01-2012
-
- autorzy: Piotr Malik
Obecnie obowiązujące w różnych krajach systemy klasyfikacji zaburzeń umysłowych u młodych pacjentów wymagają zreformowania.
Leki w praktyce pediatrycznej wyd. V, wrzesień 2011
ISBN 978-83-927801-9-9
autor: dr n. med. Teresa Demitrescu wyd. V
nadzór merytoryczny: prof. dr hab. M. Krawczyński
dr n. med. Jarosław Woroń
Poradnik składa się z dwóch integralnych części.
- opublikowano: 11-01-2012
-
- autorzy: Anna Pyka
Najnowsze wyniki badań donoszą, że wcześniejsze podejrzenia o zwiększonym ryzyku wystąpienia astmy u dzieci urodzonych przez cesarskie cięcie, są uzasadnione.
- opublikowano: 11-01-2012
-
- autorzy: Anna Pyka
Szczepienie dzieci przeciwko rotawirusom spowodowało dramatyczny spadek korzystania ze służby zdrowia i koszty leczenia chorób związanych z biegunką u niemowląt i małych dzieci, wynika z nowego badania przeprowadzonego przez Centrum Kontroli i Prewencji Chorób. Wyniki badań opublikowano w najnowszym wydaniu New England Journal of Medicine.
- opublikowano: 11-01-2012
-
- autorzy: Anna Pyka
Naukowcy z Children's Memorial Hospital w Chicago ustalili, że stosunkowo prosta dieta o niskiej zawartości tłuszczów i dużej ilości produktów pełnoziarnistych, owoców i warzyw, jest jedną z najlepszych alternatyw dla leczenia farmakologicznego w ADHD.
- opublikowano: 09-01-2012
-
- autorzy: Anna Pyka
Rodzice mogą wzbogacić wartościowo dietę niejadka, poprzez podawanie wieloskładnikowych i wielokolorowych posiłków.