Zaloguj
Reklama

Otyłość i nadwaga u dzieci

Otyłość i nadwaga u dzieci
Fot. ojoimages
(0)
Otyłość i nadwaga u dzieci

Problem otyłości i nadwagi dotyka coraz większej ilości dzieci. Prowadzi to do problemów zdrowotnych (m.in.: ze strony układu sercowo- naczyniowego, oddechowego, pokarmowego czy nerwowego) oraz braku akceptacji ze strony rówieśników. Wielu rodziców nie zdaje sobie sprawy z faktu, że otyłość jest niebezpieczna dla zdrowia oraz życia ich pociech.

Otyłość i nadwaga u dzieci - Objawy i przebieg

Co ciekawe, większość lekarzy słyszy od rodziców, że „ich dziecko na pewno wyrośnie z nadwagi i jest to okres przejściowy”.

Jak pokazują badania naukowe, dla wielu z nas widok korpulentnego dziecka, jest oznaką jego zdrowia a także dobrego, pełnowartościowego odżywiania. Niestety pogląd ten jest bardzo mylny! W większości przypadków, dzieci te nie odżywiają się prawidłowo a co ważne brakuje im wielu witamin.
 
Złe nawyki żywieniowe jako przyczyna nadwagi i otyłości u dzieci
Nadwaga i otyłość mogą być niebezpieczne dla zdrowia i życia dziecka. Badania naukowe oraz obserwacje wykazały, że wynika ona ze sposobu odżywiania się. Nieregularne posiłki, nadmierne najadanie się na noc, podjadanie między posiłkami czy zbyt długie odstępy między nimi, prowadzą do nadwagi u dzieci. Żywienie się hamburgerami, pizzą, kebabem, chińszczyzną,  frytkami oraz słodyczami prowadzi do zaburzenia w prawidłowym funkcjonowaniu układu pokarmowego oraz niedoborów witaminowych. Dzieci otyłe, mają zbyt niski poziom wielu witamin w organizmie a szczególnie tych z grupy B oraz wapnia.


Jeśli chcemy by nasze dziecko było zdrowe i nie miało problemów z otyłością bądź nadwagą, warto wprowadzić w jego życie od samego początku właściwe nawyki żywieniowe. Konieczne jest by jadło regularnie, pełnowartościowe posiłki (śniadanie, obiad, kolacja) w skład których wchodzić będą owoce oraz warzywa. Dziecko nie powinno także podjadać między posiłkami, zwłaszcza chipsów czy dużej ilości czekolad. 

Ważną kwestią są także napoje spożywane przez dziecko w ciągu dnia. Najlepiej by była to woda, wszelkie gazowane i kolorowe napoje nie są zdrowe. Większość nawyków żywieniowych dziecko „podpatruje” od rodziców bądź rodzeństwa, warto zatem zastanowić się nad tym co jemy i w jakich porach w ciągu dnia.
 

 

(0)

Materiały zawarte w dziale Specjalista Radzi mają charakter informacyjny i należy je traktować jako dodatkową pomoc przy udzieleniu niezbędnej pomocy choremu oraz jako ewentualny wstęp do leczenia przez specjalistę. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za efekty zastosowania w praktyce informacji umieszczonych w dziale Specjalista Radzi.

Reklama
Komentarze