Serwisy Medforum

Reklama

Forum: Przypadki pediatryczne

(3)

Możecie tu rozmawiac na temat różnych przypadków pediatrycznych, które przytrafiły się Waszym dzieciom.

Temat: CA 19-9 (6)

Zaloguj się , aby skorzystać z poniżyszch opcji:


odpowiedz nowy wątek
obserwuj schowek
  • Początkująca
    Zalogowani użytkownicy mają możliwość budowania własnego statusu na forach grupy Medforum.
    Po napisaniu odpowiedniej ilości postów przy avatarze pojawi się odpowiedni status.
      Początkujący/ca - mniej niż 100 postów
      Wtajemniczony/na - pomiędzy 101 a 300 postów
      Forumowicz/ka - pomiędzy 301 a 1200 postów
      Komentator/ka - pomiędzy 1201 a 3600 postów
      Lider/ka opinii - pomiędzy 3601 a 6000 postów
      VIP - więcej niż 6001 postów
    09-07-2009 22:01:00

    Witam. Zwracam się tutaj na forum ponieważ już nie wiem co robić Z onkologii wysyłają nas na gastroenterologię i spowrotem. Mój synek ma 10 miesięcy, pierwszy raz trafił do szpitala z podejrzeniem alergii na antybiotyk (duomox) Okazało się, że ma podwyższone transaminazy ALT-2112, ASP-1367 oraz bilirubinę bezpośrednią-15,9, fosfatazę alkaiczną-538, GGTP-404. Leżeliśmy w szpitalu od 22 maja do 15 czerwca. Późniejsze badania wykazały stopniowy spadek wartości, a wzrastała alfa-Fetoproteina AFP do 92,61. Ze szpitala wypuścili nas z jeszcze ponad normę badaniami i rozpoznaniem- choroba wątroby nieokreślona. W poradni hepatologicznej pani doktor zleciła jeszcze jedno dodatkowe badanie- CA 19-9 i wynik wyszedł 228,44 Naczytałam się o tym markerze strasznych rzeczy a lekarze jakby nie chcieli nam pomóc Bardzo proszę o odpowiedź

    Ostatnia edycja: 09-07-2009 22:01:00

    Katarzyna

  • Liderka opinii
    Zalogowani użytkownicy mają możliwość budowania własnego statusu na forach grupy Medforum.
    Po napisaniu odpowiedniej ilości postów przy avatarze pojawi się odpowiedni status.
      Początkujący/ca - mniej niż 100 postów
      Wtajemniczony/na - pomiędzy 101 a 300 postów
      Forumowicz/ka - pomiędzy 301 a 1200 postów
      Komentator/ka - pomiędzy 1201 a 3600 postów
      Lider/ka opinii - pomiędzy 3601 a 6000 postów
      VIP - więcej niż 6001 postów
    10-07-2009 19:16:00

    Witam!

    CA 19-9 jest markerem pojawiającym sie u pacjentów z różnymi schorzeniami. W bardzo wysokich wartościach występuje u pacjentów dorosłych z nowotworami trzustki i jelta grubego, ale jest to marker charakterystyczny dla nowotworów trzustki. Wysokie wartości CA 19-9 spotyka się także w nowotworach wątroby, ale zazwyczaj szczególnie udzieci towarzyszą im bardzo wysokie wartości alfafetoproteiny. Wyniki "fałszywie dodatnie " CA19-9 stwierdza się w przewlekłych zapaleniach wątroby oraz w przejściowym uszkodzeniu komórki wątrobowej z towarzyszącą hyperbilirubinemią np. w toksycznym, polekowym uszkodzeniu wątroby. Dlatego proponuję kontrolę w Poradni Hepatologicznej i obserwacje wartości aminotransferaz. warto dodać, że podwyższone wartości aminotransferaz wprzebiegu uszkodzenia polekowego normalizują się dość długo.

    Nie piszecie Państwo, ale oczywistym wydaje się fakt, że dziecko miało wykonane usg jamy brzusznej i jednoznacznie wykluczono obecność zmiany ogniskowej w wątrobie.[addsig]

    Ostatnia edycja: 10-07-2009 19:16:00

    Pozdrawiam!
    Agnieszka Krzywicka
    Ekspert Medforum
    Śląskie Centrum Pediatrii w Zabrzu

  • Początkująca
    Zalogowani użytkownicy mają możliwość budowania własnego statusu na forach grupy Medforum.
    Po napisaniu odpowiedniej ilości postów przy avatarze pojawi się odpowiedni status.
      Początkujący/ca - mniej niż 100 postów
      Wtajemniczony/na - pomiędzy 101 a 300 postów
      Forumowicz/ka - pomiędzy 301 a 1200 postów
      Komentator/ka - pomiędzy 1201 a 3600 postów
      Lider/ka opinii - pomiędzy 3601 a 6000 postów
      VIP - więcej niż 6001 postów
    11-07-2009 15:24:00

    Dziękuję za odpowiedź. Miał robione USG podczas pierwszej wizyty w szpitalu z którego przesłali nas na hepatologię, ale to bardziej skupili się na uszkodzeniach wątroby.Wynik- wątroba powiększona w linii środkowo-obojczykowej wymiar górno-dolny 9cm, przednio tylny 8,5cm. Pęcherzyk żółciowy powiększony o atomicznej ścianie, zagięty w połowie długości. Na oddziale hepatologicznym nie robili mu już USG i rozpoznanie (choroba wątroby nieokreślona) oparli jedynie na wynikach z krwi, nie robiąc żadnych dodatkowych badań

    Ostatnia edycja: 11-07-2009 15:24:00

    Katarzyna

  • Początkująca
    Zalogowani użytkownicy mają możliwość budowania własnego statusu na forach grupy Medforum.
    Po napisaniu odpowiedniej ilości postów przy avatarze pojawi się odpowiedni status.
      Początkujący/ca - mniej niż 100 postów
      Wtajemniczony/na - pomiędzy 101 a 300 postów
      Forumowicz/ka - pomiędzy 301 a 1200 postów
      Komentator/ka - pomiędzy 1201 a 3600 postów
      Lider/ka opinii - pomiędzy 3601 a 6000 postów
      VIP - więcej niż 6001 postów
    11-07-2009 15:26:00

    I jeszcze jedno pytanie- czy takie wyniki mogą być powodem zażywania tego antybiotyku? Bo on zażył go tylko 3 dawki i wyszła wysypka więc pojechaliśmy do szpitala

    Ostatnia edycja: 11-07-2009 15:26:00

    Katarzyna

  • Liderka opinii
    Zalogowani użytkownicy mają możliwość budowania własnego statusu na forach grupy Medforum.
    Po napisaniu odpowiedniej ilości postów przy avatarze pojawi się odpowiedni status.
      Początkujący/ca - mniej niż 100 postów
      Wtajemniczony/na - pomiędzy 101 a 300 postów
      Forumowicz/ka - pomiędzy 301 a 1200 postów
      Komentator/ka - pomiędzy 1201 a 3600 postów
      Lider/ka opinii - pomiędzy 3601 a 6000 postów
      VIP - więcej niż 6001 postów
    11-07-2009 16:25:00

    Witam!

    Antybiotyk może spowodować uszkodzenie wątroby nawet poprzyjęciu kilku dawek u osób predysponowanych do takiej reakcji. Trudno jednak na to pytanie jednoznacznie odpowiedzieć, gdyż nie mamy porówanania z wynikami prób wątrobowych sprzed antybiotykoterapii. Dlatego w przypadku stwierdzenia u dziecka podwyższonych wartości aminotransferaz, bez względu na to czy podawano jakikolwiek lek mogący spowodować uszkodzenie komórki wątrobowej, powinna być przeprowadzona kompleksowa diagnostyka podwyższonych wartości prób wątrobowych. Jesteście Państwo pod opieką Oddziału i Poradni Hepatologicznej, gdzie z całą pewnością wykonano stosowne badania. [addsig]

    Ostatnia edycja: 11-07-2009 16:25:00

    Pozdrawiam!
    Agnieszka Krzywicka
    Ekspert Medforum
    Śląskie Centrum Pediatrii w Zabrzu

  • 01-07-2011 18:16:23
    Treść zablokowana przez moderatora
  • Zaloguj się , aby dodać odpowiedź

Zobacz inne dyskusje

  • Wypis objawów wstrząśnienia mózgu:...
  • askli
    Witam, mojemu dziecku wychodzą jakieś cuda na jonogramie...ale od początku -...
  • Witam,moje dziecko3 latka mialo zaparcia,dostal czopek..tak to przezyl ze bylo jeszcze...
  • Jeśli będę miała dzieci i będzie mnie na to stać to z...
  • Polecamy

    http://static2.medforum.pl/cache/logos/plh000187_kobieta_trawa_laka_zielen_alergia_las_ojoimages_cr-W300H200.jpgFot. ojoimagesUkąszenie przez kleszcza
    Kleszcz należy do roztoczy – drobnych stawonogów...
    Twoja sugestia