użytkowników online: 252

Działy medyczne

Owoce 2

Ten dział nie ma jeszcze sponsora

Probiotyki, witaminy
oraz inne suplementy diety
  • Artykuły: 58
  •  
  • Wiadomości: 209
  •  
  • Porady: 81
 Artykuły Wiadomości Porady 
       

Wpływ wzrostu i wagi dziecka na ryzyko złamań kości

  • autorzy: Jones IE, Williams SM, Goulding A.

Nadwaga i wysoki wzrost zwiększają ryzyko złamań kości u dzieci. Wśród nastolatków dodatkowym czynnikiem ryzyka jest palenie tytoniu.

Duża zawartość oligosacharydów w mleku matki chroni dziecko przed zachorowaniem na biegunkę zakaźną

  • autorzy: Morrow AL i wsp.

Częstość zachorowania na biegunki zakaźne u niemowląt i małych dzieci karmionych naturalnie jest bezpośrednio związana ze stężeniem fukozylo-oligosacharydów w mleku matki. Są to związki o działaniu prebiotycznym.

Coraz więcej dowodów na korzystne działanie jogurtów

    Jogurty zawierające żywe kultury bakteryjne mają potwierdzony korzystny wpływ na czynność przewodu pokarmowego.

    Otyłe dzieci są bardziej zagrożone niedoborem żelaza

      Otyłe dzieci mają 2 razy większe ryzyko wystąpienia niedoboru żelaza. Prawdopodobnie jest to związane z niezdrowymi nawykami żywieniowymi często spotykanymi w tej grupie pacjentów.

      Rtęć i ołów jako zagrożenie dla płodu i niemowlęcia

      • autorzy: Dorea JG.

      Rtęć (Hg) i ołów (Pb) stanowią zagrożenie dla rozwoju układu nerwowego dzieci. Omówiono drogi intoksykacji i mechanizmy działania obu metali na organizm dziecka.

      Bezpieczeństwo długotrwałego stosowania mieszanek mlecznych zawierających żywe bakterie probiotyczne

      • autorzy: Saavedra JM, Abi-Hanna A, Moore N, Yolken RH.

      Oceniono tolerancję oraz bezpieczeństwo stosowania u dzieci mieszanek mlecznych zawierających żywe szczepy bakteryjne Bifidobacterium lactis i Streptococcus thermophilus.

      Spożywanie przez matkę ryb w czasie ciąży poprawia rozwój dziecka

      • autorzy: Daniels JL, Longnecker MP, Rowland AS, Golding J; ALSPAC Study Team. University of Bristol Institute of Child Health

      Dzieci matek, które w ciąży spożywały większe ilości ryb cechują się lepszymi parametrami rozwoju mowy i zdolności poznawczych.

      Czynniki ryzyka nadwagi u dzieci do 10. roku życia

      • autorzy: Agras WS, Hammer LD, McNicholas F, Kraemer HC.

      Naukowcy z Kalifornii (USA) stwierdzili, że nadwaga u dzieci w 10 roku życia jest silnie związana z czynnikami rodzinnymi, a zwłaszcza z nadwagą u rodziców.

      Karmienie piersią zmniejsza ryzyko zgonu dziecka w 1 roku życia

      • autorzy: Chen A, Rogan WJ.

      Badania epidemiologiczne przeprowadzone w USA wykazały znamienne zmniejszenie umieralności niemowląt karmionych piersią w stosunku do karmionych sztucznie.

      Wpływ witamin, mikroelementów i wolnych kwasów tłuszczowych na zaburzenia zachowania

        Niektóre zaburzenia sfery psychicznej, takie jak reakcje depresyjne, wahania nastroju czy agresja mogą wynikać po części z niedoborów witamin, mikroelementów i wolnych kwasów tłuszczowych.

        Ankieta

         

        Różyczka - to choroba o jakiej etiologii?