Zaloguj
Reklama

Żywienie dzieci w wieku przedszkolnym

Żywienie dzieci w wieku przedszkolnym
Fot. medforum
(0)

Gdy nasze dziecko zaczyna uczęszczać do przedszkola chcemy by jadło w nim zdrowe, urozmaicone i do tego smaczne posiłki. Większość rodziców szykując coś do jedzenia dla swojej pociechy chce by zjadła ona wszystko a nie przynosiła kanapkę powrotem do dom. Jak powinno wyglądać żywienie w przedszkolu?

 

Okres gdy nasza pociecha uczęszcza do przedszkola to czas szczególnie intensywnego rozwoju umysłowo- fizycznego. W związku z powyższym potrzebne jej jest odpowiednio zbilansowane, urozmaicone i smaczne pożywienie. Ważne jest to by produkty z których przygotowywane są posiłki były wysokiej jakości, jak najmniej przetworzone, świeże i bez konserwantów. Ważne jest zatem to od kogo są kupowane, w jak sposób hodowane i przechowywane.

Różnego rodzaju barwniki, zagęszczacze, konserwanty czy inne substancje chemiczne zmieniają smak przygotowanych posiłków i mają niekorzystny a wręcz szkodliwy wpływ na zdrowi naszej pociechy. Pamiętajmy także o tym, że jeśli posiłki nie będą zróżnicowane, kolorowe i nie będą wyglądały apetycznie dziecko nie będzie chciało ich spożywać.

W diecie naszego przedszkolaka powinny znajdować się:

  1. Naturalne produkty zbożowe gdyż są one cennym źródłem węglowodanów, żelaza, fosforu, potasu oraz cynku i magnezu. Nie można tutaj zapomnieć o witaminach E oraz B. Zboża, które są nieoczyszczone zawierają bardzo duże ilości błonnika pomocnego w trawieniu oraz wspomagającego pracę flory jelitowej. Warto zatem podawać dziecku kaszę jaglaną, płatki owsiane, brązowy ryż, kaszę gryczaną oraz płatki jęczmienne i orkiszowe
  2. Świeże owoce i warzywa oraz przygotowane z nich soki powinny znajdować się w dużej ilości w diecie naszego przedszkolaka. Zawierają one duże ilości witamin oraz składników mineralnych. Dziecko powinno zjadać co najmniej pięć małych porcji owoców i warzyw w ciągu dnia. Pamiętajmy o tym by produkty te nie były pryskane pestycydami czy innymi środkami chemicznymi. Warto zainwestować w owoce i warzywa ze sprawdzonego miejsca.
  3. Jaja
  4. Przetwory mleczne (budyń, płask z mlekiem, kakao)
  5. Ryby (co najmniej dwa razy w tygodniu)
  6. Warzywa strączkowe
  7. Chude mięso
  8. Tłuszcz stanowią cenne źródło witamin A,D,E,K. Warto zainwestować w tłuszcze roślinne (oliwa z oliwek, olej lniany czy rzepakowy)
  9. Cukry

fot. panthermedia


Pamiętajmy o tym by nie zakazywać dziecku jedzenia czekolady czy batoników gdyż w przyszłości może to odnieść odwrotny skutek. Dziecko będzie kupowało w drodze do domu chipsy, colę czy duże ilości słodyczy i jadło za naszymi plecami. Zainwestujmy i przekonajmy dziecko do tzw. zdrowych przekąsek (bakalie, rodzynki, suszone śliwki, suszone owoce czy warzywa).
 
Starajmy się przygotowywać posiłki wraz z dzieckiem i zachęcać go do próbowania nowych produktów. Drodzy rodzice pamiętajcie o tym, by jeść posiłki razem z dziećmi jak najczęściej.

    

 

 

(0)
Reklama
Komentarze