Zaloguj
Reklama

Naturalne witaminy - czyli dlaczego warto jeść owoce?

Autor/autorzy opracowania:

Źródło tekstu:

  • Fozik.pl, zdjęcia: ojoimages

Adres www źródła:

Kategorie ICD:

Kategorie ATC:


Naturalne witaminy - czyli dlaczego warto jeść owoce?
Fot. ojoimages
(4)

Czas wiosny i lata szczególnie sprzyja dojrzewaniu owoców. Po coraz niższej cenie będziemy mogli kupić świeże produkty, które są niezbędne dla naszego organizmu. W końcu nie tylko doskonale smakują, ale orzeźwiają, zaspokajają głód i dostarczają witamin w najlepszej, naturalnej formie.

 

 

 

Negatywne wolne rodniki

Palenie papierosów, prowadzenie stresującego życia połączonego jednocześnie z dużą aktywnością fizyczną czy złe odżywianie to tylko niektóre z czynników, które w naszym organizmie przyczyniają się do powstawania chorób. Zawarte w owocach antyoksydanty (karoten, ksantofil, witaminy itp.) neutralizują wolne rodniki, przyczyniając się do ochrony naszego organizmu (m. in. zmniejszą ryzyko chorób układu krążenia, niektórych nowotworów czy cukrzycy). O ile więc nie uda nam się wyeliminować wszystkich czynników, o tyle mamy wpływ na sposób naszego życia i odżywiania.

Pół kilograma

Według dietetyków w ciągu dnia dwukrotnie powinniśmy sięgnąć po porcję owoców. Jest to jedna z najważniejszych zasad zdrowego odżywiania. Codzienna dieta powinna zawierać około pół kilograma owoców, stanowiąc uzupełnienie każdego posiłku. Dzięki zawartej w nich glukozie oraz fruktozie dostarczają więcej energii niż poranna kawa. Mogą też stanowić doskonałą przekąskę w pracy oraz wyśmienity zamiennik słodyczy (mają mniej kalorii, a jednocześnie przyspieszają metabolizm).

Wyprawa do sadu

Nie trzeba poszukiwać egzotycznych owoców – wystarczy wybrać się nawet na działkę. Na Łatwo dostępne jabłka zawierają witaminy C (która m. in. ułatwia gojenie się ran i złamań czy hamuje rozwój zaćmy), P (zmniejszającą przepuszczalność naczyń krwionośnych) oraz witaminy B (przyczyniającą się m. in. do prawidłowego funkcjonowania dróg oddechowych i wykazującą działanie uśmierzające ból).

Zawiera również fosfor i potas. Bogate w składniki jabłko przyczynia się więc do ochrony układu krwionośnego, wzmacnia zęby, włosy i paznokcie. Podobny skład mają również śliwki, które regulują trawienie oraz zapobiegają zaparciom. Wspomagają także układ nerwowy.

(4)
Reklama
Komentarze