Zaloguj
Reklama

Jak powinna wyglądać dieta kobiety karmiącej?

Autor/autorzy opracowania:


Jak powinna wyglądać dieta kobiety karmiącej?
Fot. Pantherstock
(1)

Pokarm matki dostarcza dziecku wszystkich niezbędnych składników odżywczych jak również chroni je przed wieloma infekcjami.

Podstawowe zasady diety to:

 

  • jedzenie pokarmu lekko strawnych;
  • jedzenie regularne- 4 do 5 posiłków w tym 3 większe (śniadanie, obiad, kolacja);
  • urozmaicenie- stosowanie różnych produktów spożywczych wysokiej jakości.


Produktami zalecanymi w diecie matki karmiącej to:

 

  • produkty będące źródłem białka: mleko, sery żółte, sery twarogowe, maślanka, wędliny, ryby, jaja;
  • produkty będące źródłem węglowodanów- pieczywo, kasza, ryż, makaron, warzywa, owoce;
  • produkty będące źródłem tłuszczów- masło, oleje roślinne.


Wskazane jest picie wód źródlanych i mineralnych, słabej herbaty, mleka, napojów mlecznych. Spożycie soków owocowych nie powinno przekraczać 0,5l bowiem zawierają dużą ilość cukru.

Kobieta musi ograniczyć:

 

  • potrawy ciężko strawne- smażone  potrawy, tłuste sery, śmietana, torty, kremy;
  • produkty wzdymające- fasola, groch, cebula;
  • ostre przyprawy- chilli, pieprz, papryka, musztarda, chrzan;
  • produkty konserwowe- potrawy z puszek, koncentraty, wędliny peklowane, produkty barwione i aromatyzowane;
  • mocna kawa i herbata;
  • napoje alkoholowe.


Według najnowszych badań alergia pokarmowa dotyka 0,5%-17% niemowląt karmionych piersią i 19%- 4,4% niemowląt karmionych sztucznie.


Dieta każdej mamy karmiącej powinna być zbilansowana i zawierać produkty najbardziej tolerowane przez nią i dziecko.
 

(1)
Reklama
Komentarze