Zaloguj
Reklama

Jak powinna wyglądać dieta kobiety karmiącej?

Autor/autorzy opracowania:

Źródło tekstu:

  • Położna radzi, Poradnik dla rodziców: Dieta matki karmiącej piersią

Jak powinna wyglądać dieta kobiety karmiącej?
Fot. medforum
(2)

Pokarm matki dostarcza dziecku wszystkich niezbędnych składników odżywczych jak również chroni je przed wieloma infekcjami.

Reklama

Podstawowe zasady diety to:

  • jedzenie pokarmu lekko strawnych,
  • jedzenie regularne- 4 do 5 posiłków w tym 3 większe (śniadanie, obiad, kolacja),
  • urozmaicenie- stosowanie różnych produktów spożywczych wysokiej jakości.

Produktami zalecanymi w diecie matki karmiącej to:

  • produkty będące źródłem białka: mleko, sery żółte, sery twarogowe, maślanka, wędliny, ryby, jaja,
  • produkty będące źródłem węglowodanów- pieczywo, kasza, ryż, makaron, warzywa, owoce,
  • produkty będące źródłem tłuszczów- masło, oleje roślinne.

Wskazane jest picie wód źródlanych i mineralnych, słabej herbaty, mleka, napojów mlecznych. Spożycie soków owocowych nie powinno przekraczać 0,5l bowiem zawierają dużą ilość cukru.

Kobieta musi ograniczyć:

  • potrawy ciężko strawne- smażone  potrawy, tłuste sery, śmietana, torty, kremy,
  • produkty wzdymające- fasola, groch, cebula,
  • ostre przyprawy- chilli, pieprz, papryka, musztarda, chrzan,
  • produkty konserwowe- potrawy z puszek, koncentraty, wędliny peklowane, produkty barwione i aromatyzowane,
  • mocna kawa i herbata,
  • napoje alkoholowe.

Według najnowszych badań alergia pokarmowa dotyka 0,5%-17% niemowląt karmionych piersią i 19%- 4,4% niemowląt karmionych sztucznie.

Dieta każdej mamy karmiącej powinna być zbilansowana i zawierać produkty najbardziej tolerowane przez nią i dziecko.

Reklama
(2)
Komentarze