Zaloguj
Reklama

Co Twoje dziecko powinno jeść zimą?

Co Twoje dziecko powinno jeść zimą?
Fot. medforum
(0)

Wartościowe i regularne posiłki to podstawa prawidłowej diety dziecka, która zapewni mu harmonijny rozwój. Zimowe potrzeby dziecięcego organizmu różnią się nieco od tych w pozostałych porach roku. Niskie temperatury, mało słońca, infekcje  wszystko to sprawia, że maluch potrzebuje więcej energii. Dowiedz się, jak powinien wyglądać prawidłowy jadłospis dziecka w porze zimowej.

Reklama

Pełnowartościowa dieta zimą powinna przede wszystkim obfitować w dużą dawkę witamin oraz minerałów, które wzmocnią młody organizm i uchronią go przed infekcjami.

Ważne! Posiłki dziecka powinna cechować regularność i różnorodność.

Śniadanie to podstawa

Śniadanie nie bez przyczyny nazywa się najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia – posiłek ten daje organizmowi energię na rozpoczynający się właśnie dzień. Organizm dziecka potrzebuje rannej porcji witamin na rozruszanie, a tych, jak wiadomo, dużo jest w owocach. Dobrze jest do śniadania włączyć takie z nich, jak jabłko bądź soki w postaci przecieru.

Ważne! Należy wybierać owoce o dużej zawartości witamy C (wspomaga wchłanianie żelaza).

W diecie nie może zabraknąć:

  • mleka oraz przetworów mlecznych (wapń i cenne minerały),
  • produktów zbożowych (pieczywo, kasza, makaron) – to źródło błonnika, a także składników mineralnych, które są niezbędne do prawidłowego rozwoju dziecka,
  • pełnowartościowego białka (m.in. drób),
  • kwasów tłuszczowych omega-3 (m.in. ryby).

Smacznym i pożywnym posiłkiem będzie owsianka na mleku z wkrojonym bananem i odrobiną cynamonu. 

Warzywa i owoce

Warzywa i owoce w codziennej diecie odgrywają znaczącą rolę – dostarczają organizmowi witamin i minerałów, bez których ten nie może prawidłowo funkcjonować.

Ważne! Zimą warzywa i owoce są szczególnie istotne, wzmacniają bowiem odporność.

Przygotowując posiłki dla dziecka, warto korzystać z dóbr sezonowych. W okresie jesienno-zimowym są to z owoców m.in. jabłka, gruszki, śliwki, zaś z warzyw m.in. kabaczki, dynie, cukinie.

fot. panthermedia

Ważne! Szykując zupy i soki, dobrze jest skorzystać z mrożonek – zachowują naturalne właściwości.

Piśmiennictwo

Źródło tekstu:

  • Anna Kłosińska: Dobra dieta dla małych i dużych dzieci. Wydawnictwo Świat Książki. Warszawa 2009.

Adres www źródła:


Reklama
(0)
Komentarze